Czemu warto mieć klimatyzację?

ę one na wynajem większych powierzchni chłodniczych. Znajdują się w nich duże zamrażarki, w których można przechowywać wiele różnych towarów wymagających bardzo niskich temperatur. Trzeba przyznać, że koszty utrzymania wynajętych

Dodane: 02-07-2017 04:54
Czemu warto mieć klimatyzację? Bonety i gondole mroźnicze

Zasady użytkowania dużych powierzchni chłodniczych

Nie wszystkie osoby, które potrzebują mieć zapewniony dostęp do chłodni stać na dokonanie ich zakupu. Wobec tego decydują się one na wynajem większych powierzchni chłodniczych. Znajdują się w nich duże zamrażarki, w których można przechowywać wiele różnych towarów wymagających bardzo niskich temperatur. Trzeba przyznać, że koszty utrzymania wynajętych powierzchni chłodniczych są na tyle mało obciążające, że na pewno warto decydować się na ich wynajęcie w momencie, gdy jakaś osoba nie jest w stanie dokonać zakupu chłodni. Muszą one jednak pamiętać o tym, aby stosować się do zasad użytkowania dużych powierzchni chłodniczych, aby móc wykorzystywać wszystkie atuty ich posiadania.


Klimatyzacja_solarna - cytat z Wikipedii

Klimatyzacja solarna ? system klimatyzacji (chłodzenia), który wykorzystuje energię słoneczną.

Klimatyzacja solarna może być oparta na konwersji fototermicznej pasywnej, konwersji fototermicznej aktywnej i konwersji fotowoltaicznej (światło słoneczne zamieniane na energię elektryczną). Wykorzystanie energii słońca w klimatyzacji zwiększa bezpieczeństwo energetyczne poprzez ograniczenie importu surowców energetycznych oraz pozwala rozwijać innowacje technologiczne, Zielone miejsca pracy i zieloną gospodarkę. Klimatyzacja słoneczna będzie odgrywać coraz większą rolę w projektowaniu budynkach zeroenergetycznych.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja_solarna


Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://paragliders.lebork.pl/