Silniki spalinowe i ich "obudowy"

ci samochodowe. Różne śrubki będą potrzebne podczas przeprowadzania drobnych napraw, podobnie jest z niewielkimi częściami samochodowymi. Dlatego każdy domowy majsterkowicz, który dobrze zna się na samochodach na pewno posiada na

Dodane: 24-01-2017 04:32
Silniki spalinowe i ich

Śrubki potrzebne w samochodach

W sprzedaży dostępne są różne części samochodowe i narzędzia potrzebne podczas naprawy samochodu. Najwięcej osób kupuje śrubki samochodowe oraz niewielkie części samochodowe. Różne śrubki będą potrzebne podczas przeprowadzania drobnych napraw, podobnie jest z niewielkimi częściami samochodowymi. Dlatego każdy domowy majsterkowicz, który dobrze zna się na samochodach na pewno posiada na swoim wyposażeniu sporą ilość części samochodowych, które wykorzystuje podczas przeprowadzania drobnych napraw. Takie części zwykle są bardzo tanie, dlatego mogą być często kupowane i przechowywane w dowolnym miejscu. Najczęściej jednak umieszczane są one w garażach lub pomieszczeniach gospodarczych. W przeciwnym razie będą przeszkadzały innym domownikom.


Nadwozie samonośne

Nadwozie samonośne (z fr. monocoque) ? rodzaj nadwozia, gdzie elementem nośnym jest samo pudło będące belką nośną, dzięki czemu wyeliminowano podział na podwozie ramowe oraz karoserię nieniosącą na nim osadzoną (np. samochody ciężarowe).

Stosowanie nadwozi samonośnych spowodowało bardzo znaczny spadek masy pojazdów oraz ich wytrzymałości zderzeniowej. Pośrednią konstrukcją jest nadwozie półniosące, gdzie karoseria jest przykręcana na sztywno do lekkiej ramy.
Budowa

Nadwozie samonośne składa się z:

płyty podłogowej (w samochodach osobowych i autobusach niskopodłogowych)
kratownicy (w autobusach dalekobieżnych) lub ostoi (w konstrukcjach kolejowych)
struktury nośnej nadwozia (słupki boczne, wzmocnienia dachowe itp.)

Zastosowanie

Nadwozie samonośne najczęściej jest stosowane w konstrukcjach pojazdów. Pierwszym samochodem z nadwoziem samonośnym była Lancia Lambda, następnie powstały nadwozia trolejbusowe Vetra, furgonów Chenard&Walcker i autobusowe, gdzie pierwszy był w 1942 r. Chausson, którego nadwozie było także stosowane jako trolejbusowe.

Pierwsze polskie konstrukcje samonośne pochodzą z lat pięćdziesiątych XX wieku i są to: Mikrus MR-300 w zakresie samochodów osobowych, i San H01 w dziedzinie autobusów, jednak oba pojazdy nie odegrały znaczącej roli w polskiej motoryzacji.

Rozwój nadwozi samonośnych doprowadził m.in. do powstania autobusów i tramwajów niskopodłogowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadwozie_samono%C5%9Bne


Trudna naprawa samochodu

Prawdziwi pasjonaci motoryzacji posiadają nawet najbardziej nietypowe samochody. O ile jeżdżenie takimi samochodami może sprawiać im ogromną przyjemność, o tyle ich naprawa może być problematyczna. Dlatego powinni oni od razu skorzystać z pomocy mechanika jeżeli dochodzą do wniosku, że coś w ich samochodzie zaczyna szwankować. Bardzo często części do takich samochodów muszą być sprowadzane z zagranicy, co wpływa na podniesienie kosztów związanych z ich naprawą. Poza tym montaż tych części samochodowych może wymagać skorzystania z bardziej specjalistycznych sprzętów i urządzeń. Dlatego trudna naprawa samochodu powinna być przeprowadzana u takich mechaników, którzy specjalizują się w wykonywaniu takich właśnie trudnych napraw.



© 2019 http://paragliders.lebork.pl/