Transport osobowy na przykładzie taksówki

aczego?Gdy czasu brak, wzywasz taksówkęSpotkanie biznesowe, mało czasu i jesteśmy w obcym nam mieście- co robić? Większość ludzi w takiej sytuacji wezwie taksówkę lub poszuka jakiejś na postoju, co generalnie jest chyba jedyna dob

Dodane: 28-07-2016 19:55
Transport osobowy na przykładzie taksówki Mamy mnóstwo metod transportu miejskiego, które dostarczą nas na miejsce, mało który środek transportu jest tak niezawodny jak . To jeden z najwygodniejszych sposobów transportu, dlaczego?

Gdy czasu brak, wzywasz taksówkę

Spotkanie biznesowe, mało czasu i jesteśmy w obcym nam mieście- co robić? Większość ludzi w takiej sytuacji wezwie taksówkę lub poszuka jakiejś na postoju, co generalnie jest chyba jedyna dobrą opcją w takiej sytuacji.

W dużych miastach ciężko wręcz nie natknąć na jakąś taksówkę lub choćby postój dla tych pojazdów. I to właśnie w dużych miastach taksówkarze mogą spodziewać się największego popytu na swoje usługi i najwięcej zarabiają. Co ciekawe niektóre miasta stosują ograniczenia maksymalnej ceny dla przewozów taksówkarskich za kilometr. Żaden taksówkarz, czy firma przewozowa nie może ich przekroczyć. jest to dość ciekawe podejście do tematu cen za przejazd.


Dlaczego ludzie rezygnują z komunikacji miejskiej

Coraz więcej ludzi ma swoje samochody, często każdy członek rodziny ma swój- co daje nam około 2-3 aut na rodzinę. Dlatego komunikacja miejska odnotowuje spadki w przewozach pasażerów (w ciągu ostatnich lat nawet o 8 tys. mniej w stosunku do lat poprzednich).

Sytuacja raczej nie ulegnie poprawie, jeżeli komunikacja miejsca dalej będzie wypadała tak niekorzystnie. Często brakuje połączeń lub nie są wystarczająco często. Dlatego ludzie decydują się raczej na własne auto, taksówkę czy podwózkę przez znajomych czy też rodzinę. Jest to wygodniejsze i szybsze rozwiązanie problemu w przedostaniu się z miejsca na miejsce.


Podwójny system naliczania opłat

System podwójny naliczania opłaty D (ang. Double Application of Tariff).

Podwójny system naliczania D bazuje na jednoczesnym sumowaniu opłaty z czasu i drogi niezależnie od prędkości z jaką porusza się taksówka.

Ze względu na zmienną prędkość taksówki wyznaczanie opłaty następuje przez zliczanie impulsów prostokątnych z generatora czasu znajdującego się w układzie elektronicznym taksometru oraz dostarczanych z przetwornika (nadajnika) drogi, których częstotliwość jest liniowo zależna od prędkości taksówki. Obecnie najczęściej wykorzystuje się impulsy z drogi podawane z czujnika prędkości umieszczonego w skrzyni biegów lub z układu prędkościomierza, układu ABS, czasami komputera sterującego praca silnika (głównie samochody japońskie), sygnał ten często doprowadzany jest do złącza radia samochodowego.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksometr



© 2019 http://paragliders.lebork.pl/