Uczciwość mechaników samochodowych

BS (niem. Antiblockiersystem; ang. Anti-Lock Braking System) ? układ stosowany w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania, jako element układu hamulcowego. System ten jest zaliczany do grupy sys

Dodane: 07-07-2016 09:34
Uczciwość mechaników samochodowych Warto znaleźć uczciwego mechanika, ponieważ to jedyna droga, aby naprawić nasz samochód właściwie i profesjonalnie. Jak dobrze wybrać mechanika i na co uważać?

Wikipedia o ABS

ABS (niem. Antiblockiersystem; ang. Anti-Lock Braking System) ? układ stosowany w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania, jako element układu hamulcowego. System ten jest zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems). Jego bezpośrednim rozwinięciem są systemy ASR. Jest on również wykorzystywany jako element składowy bardziej rozwiniętych systemów jak ESP czy Adaptive Cruise Control.

ABS zapobiega zjawiskom występującym po zablokowaniu kół, takim jak ściąganie samochodu w bok, wirowanie samochodu, utrata kontroli nad kierowaniem samochodem. Długość drogi hamowania pojazdu wyposażonego w system ABS w porównaniu do identycznego pojazdu bez tego systemu uzależniona jest od kilku czynników, takich jak: warunki zewnętrzne oraz umiejętności kierowcy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja)


Przeglądy ASO

Serwisowanie auta w ASO to dość droga sprawa, jednak i tak nie mamy 100% pewności, że wykonane tam usługi będą na odpowiednim poziomie. Właściciele nowych samochodów mają przymus jeżdżenia do ASO nawet z wymianą oleju, a pojechanie do innego serwisu grozi utratą gwarancji, a tego nikt by nie chciał.

Kolejną bolączką posiadaczy salonowych aut jest dostępność części po zakończonym okresie gwarancyjnym. Brakuje części używanych i zastępczych, a oryginalne coraz rzadziej dostępne są w Polsce.


Sprzedaż ukochanego auta na złom

Kwestie dodatkowych kosztów związanych z naprawa auta to zawsze problematyczna sprawa. W końcu nikt nie lubi nieprzewidzianych wydatków, zwłaszcza gdy pojawiają się coraz częściej. Kiedy ma się auto starszej daty, to wizyty w warsztacie są coraz częstsze, a w efekcie wydajemy coraz więcej pieniędzy. Jak dobrze ktoś zauważył, auto to dziura bez dna, a im starsze tym bardziej jest bezdenna.

W pewnym momencie trzeba zadać sobie pytanie czy to się w ogóle opłaca? Niestety w większości przypadków się nie opłaca i jesteśmy zmuszeni poddać się pod przytłaczającymi kosztami ciągłych napraw. Na szczęście można jeszcze trochę nakładu finansowego odzyskać i sprzedać auto na złom, lub do komisu. Nie będą to oczywiście krocie, ale zawsze coś.



© 2019 http://paragliders.lebork.pl/